Har ni funderingar av karaktären: Det uppstår många problem när vi gör det här, varför klagar kunderna, det borde gå att göra detta bättre/vad kan vi digitalisera, vi gör nog lite olika, vi vet egentligen inte vem det är som gör vad...
Processutveckling är ett utmärk sätt att identifiera, strukturera och förbättra arbetssätt samt skifta fokus ifrån vad man gör till vad man levererar.
”Vi har fått en ökad patientsäkerhet, en säkrare vårdprocess och färre brister genom att begränsa antalet speciallösningar”
Verksamhetschef,
Västra Götalandsregionen
Strategichefen för en tillverkande industri uttryckte efter genomförd processutveckling att de numera har:
- ett mer aktivt ledarskap
- är bättre på att påverka omgivningen
- har mer strategiskt och strukturerat
arbetssätt och beslutsfattande
- har ökat fokus på processer och flöden
- en mer samspelt organisation
Varför är egentligen processer så bra och hur kan processer/ processutveckling hjälpa dig att få nöjdare kunder? Vad är ofta utmaningen mellan den mer traditionella linjeorganisationen och processen?
I denna video ger vi vår syn på detta.
Vad tycker du om processer - håller du med oss eller har du en annan syn?
Copyright © 2020 SEE Management Consulting AB - Med ensamrätt. Integritetspolicy
⭐ Vi skapar lust och förmåga till förändring ⭐
Den här webbplatsen använder cookies. Genom att fortsätta att använda den här webbplatsen tillåter du att vi använder cookies.
Välkommen!
Ta del av vår strategi i sju steg för ett lyckat förbättringsarbete.
Slipp vara fast i ständiga brandkårsutryckningar, gamla arbetssätt och kultur samt behöva medverka i ständiga omorganisationer.